Welkem. Wazzapp next? Follow or Dashboard
huahuahua . aikk ? apesal aku aku ketawa macam tuu ? haa . ini nak story sikit . hari jumaat tuu . kitaorg study macam biasa la . 1st period , English . lepas tu , Mx and then Sejarah . ok . cerita psal sejarah , cikgu suroh kitaorg masok dalam kumpulan masing masing . sebab kitaorg perlu presentation untuk hari Isnin ni . 9 kumpulan semuanya . 1 kumpulan , 5 org . so , kitaorg KUMPULAN 8 . ahli kumpulan aku , Lovinna , Aniza , Ena , Juntik and aku . 1 Malaysia x kitaorg ? haha . tajuk kumpulan kitaorg , PERKEMBANGAN NASIONALISME BURMA TAHAP KEDUA . payah jugakk nak carik maklumat pasal tajuk tuu . kitaorg mesti sediakan satu slide untuk pembentangan , pas tu at least 3 soalan untuk ditanyakan kat kumpulan lain . kitaorg jugak tpaksa cari soalan bdasarkan tajuk yg kumpulan 1 sampai 9 bentangkan . so , aku and Lovinna cari soalan . ena dgn juntik buat nota untuk pembentangan . aniza pulak menulis sebab tulisan dia besarr . hehe . okay , lepas tu , pembelajaran pun disambung dgn subjek EA . ekonomi asas . kitaorg belajar pasal pinjaman . haha . yg lucunya seorg budak lelaki dlam klas aku buat lawak pulakk . tapi muka dia selamberr jerr . haha . okay , macm ni kesahnya :

cikgu : setakat ini ada soalan ?
pelajar : tak ada . ( ada yg menggeleng kepala sebab malas nak jawab ! haha)
boy : cikgu ! saya ada soalan !
cikgu : apa soalan kamu ?
boy : kalau saya nak menjual getah kat tanah itu boleh ka ?
then , cikgu pun explain dari A ke Z . cikgu tu explain dgan bersungguh - sungguh supaya boy tu faham . cikgu tu bagi contoh menanam getah kat tanah yg kita beli . sebenarnya yg cikgu tu explain adalah pasal pinjaman . kalau kita hendak buat pinjaman . kita perlu cagar sesuatu . contohnya , tanah . then , lepas cikgu tu explain . boy ini cakap macam ni :

boy : cikgu ! saya bukan hendak menjual tanah itu . saya hendak menjual getah dalam tanah itu .

haha . sigek kelas pereyy ( ketawa ) lepas dia cakap macam tuu . haha . lucu lucu . haha . bahh . setakat ni yg aku nak tulis . nanti aku stori lagi kalau ada cerita best keyh ? gud nyte peeps . =____=

No comments: