Welkem. Wazzapp next? Follow or Dashboard

KALAU SAYA DAPAT RM 300 .

 Assalamualaikum sahabat blogger ku . Malam ni tgok je kat shoutmix , si Aniey invite saya ikut satu contest ni . Sebelum ni penah gak tgok blog org lain , diaorg join contest ni . nak join tapi takde org invite . malu pulak nak join . hehe . tapi , skrang ni si Aniey dah invite , so saya join la . Contest ni dari Kak Safra . Dia nak bagi rm300 kat sesiapa yg menang nanti . So , cuba nasib la . hehe . mana tahu menang . =__=



Kalau saya dapat RM 300 , apa yg saya nak buat dengan duit RM 300 tu ?

1 ) Firstly kalau saya dapat rm 300 tu , saya nak simpan dulu dalam Tabung Haji saya . kehkehkeh . selama ni mmg saya tak pernah nak simpan duit dalam Tabung Haji . yang ada asyik keluar je . tak pernah nak simpan . so , dengan ada nya rm 300 tu bolehlah menambahkan semangat saya nak menyimpan duit sedikit demi sedikit . mana tahu dgn adanya rm 300 dalam akaun Tabung Haji saya dengan tambahan duit simpanan saya , saya boleh pergi Umrah dalam usia saya yg muda ni  . Insya-Allah .

2 ) Secondly kalau saya dapat rm 300 tu , saya nak save utk study saya nanti . saya ni budak form 5 . nak jugak continue study mcm org lain . tak masuk kolej pun , masuk Politeknik ke , UITM ke . ok gak . even rm 300 tu nampak mcm sikit je , tapi besar maknanya bagi manusia mcm saya . at least tu dapat mengurangkan beban parents saya utk membayar yuran2 saya nanti . sebab family saya bukan kaya . sederhana je . rm 300 tu sangat sangat la bermakna buat saya .

3 ) Thirdly kalau saya dapat rm 300 tu , saya nak bagi kat parents saya . Tu je cara saya yg ada untuk membalas jasa parents saya selama ni sebelum saya bagi dengan hasil titik peluh saya . nak jugak parents saya merasa duit yang dibagi oleh saya even saya belum ada apa2 kerja . 

4 ) Yang keempat kalau saya dapat rm 300 tu , saya nak beli Handphone . cehh . nak sangat sangat beli Handphone yang baru . nak suruh bapa beli Handphone tak berani . nanti kena ceramah . ehehe . so , dengan adanya duit rm 300 ni dapat la hajat saya ni dicapai . Insya-Allah .

so , ni je la wishlist saya kalau saya dapat rm 300 ni . tak banyak kan ? tapi tu la wish yang saya nak sangat sangat kalau menang rm 300 tu . harap2 menang la erkk . hehe .
okay , utk memenuhi syarat , saya nak tag kat budak-budak comell ni :

zai 

 

nak tahu lebih lanjut pasal contest ni . go to this [[ blog ]]

2 comments:

Cik Puan said...

nak amek spm ye tahun ni.. gud luck ye dik n terima kasih sbb join =) alaa kalau xda invitation boleh je join xde problem.. hehe

Nurwaheediah said...

@SafSafRaRa ok2 . thankyou kak . hehe . malu la nak join kalau takde yg invite . hehe .